Kategorie: Elektrika

Náhrady senzorů APRI CD1-i

Náhrady senzorů APRI CD1-iPřed nějakým časem se mi sešli dva palubní počítače APRI CD1-i. Jak už to tak bývá nebyly se všemi senzory a tak jsem se pustil do hledání a pokusů o výrobu náhrad. Zde budu popisovat jak vlastně senzory fungují, zkušenosti získané při výrobě a také návody na to, co se povedlo.

1. Senzor teploty
Senzor teploty je ten nejmenší problém ze všech snímačů. Jedná se o křemíkový teplotní senzor a dá se běžně koupit. Součástka má označení KTY81–220 a stojí cca 25Kč.

2. Senzor rychlosti
Dle mého názoru největší problém, pokud nevlastníte alespoň jeho mechanické části. Funguje na principu snímání otáček magnetického kotoučku uvnitř senzoru hall snímačem. Na internetu je spousta ohlasů, že tam žádný hall senzor není a že je uvnitř podle měření jen nějaký mechanický přepínač. Není tomu tak, hall senzor uvnitř skutečně je a ten se skutečně jako přepínač chová.

a) Hall senzor
Umístění hallova senzoru je patrné z přiložených obrázků. Je nutné, aby trochu vykukoval kvůli správnému snímání magnetického kotoučku (viz. obrázek). Pokud je potřeba pouze vyměnit hall senzor, tak v současné době existuje náhrada (možná i jedinná) za původní typ UGM 3177. Součástka má označení A1210, výrobce Allegro MicroSystems. Jeho připojení k palubnímu počítači dodám. Nicméně jeho piny jsou napájení, zem a výstup. Ti alespoň trochu znalí ho připojí bez problému sami. Datový list, kde kromě popisu pinů naleznete na str. 9 i popis jeho funkce, naleznete v příloze.

b) Mechanická část
Co se týče mechanické části senzoru, skládá se z mosazného těla, magnetického kotoučku na hřídeli a pojistky proti vypadnutí hřídele s magnetickým kotoučkem. Náhradu mosazného těla je možné vyrobit téměř z jakéhokoliv neferomagnetického materiálu. Já měl k dispozici hliník. Výkres pro jeho výrobu je přiložen níže.

Hřídelka s magnetickým kotoučkem se skládá ze tří částí. Samotný magnetický kotouček (je to vlastně mezikruží), plastová část hřídelky na které je kotouček nalepen a ocelová část. Plastová část hřídele je zakončena čtyřhranem, který pasuje do tachometru. Také je na ní nalepen magnetický kotouček. Ocelová část má v senzoru funkci kluzného ložiska a má v sobe otvor opět ve tvaru čtařhranu, do které přijde náhon tachometru. Všechny při části jsou k sobě přilepené, ale konkrétní provedení spojení plastové a ocelové části neznám. Sehnal jsem originální. Ale nejspíše by šly i vyrobit tak, aby šli sešroubovat nebo udělat alespoň nějaké osazení.

Pojistka proti vypadnutí je jen kousek drátu, který po přišroubování senzoru do tachometru a připojení náhonu ztrácí svou funkci.

3. Senzor vstřiků
Senzor vstřiků se vlastně cívka s jádrem a sponkou, kterou se připevňuje na vodič u řídící jednotky vedoucí ke vstřikovači. Cívka má 250 závitů a její jádro i se sponkou musí být feromagnetické, aby byl uzavřen magnetický obvod. Výkres s rozměry časem dodám. Pro připojení k palubnímu počítači je použita dvoulinka ke stereofonním sluchátkům, přičemž zemnící vodič dvoulinky je použit jako stínění.

Děkuji všem kteří pomohli při získávání údajů o senzorech a jejich rozměrů. Článek budu postupně doplňovat, ale kdyby se někdo nemohl dočkat, nechť se zeptá :-)

apri

apri

apriapri

Původně vloženo uživatelem: gamblerman

print Formát pro tisk

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.

Nemáte oprávnění přidávat příspěvky.

Uživatelské jméno
Heslo
     

Registrace >
Ztracené heslo >




















Celorepublikový sraz 2019

Zveme všechny příznivce vozů Škoda Favorit, Forman, MTX a Pick-up na Celorepublikový sraz, který se koná 26.7. - 28.7.2019 v kempu Žralok u Prostějova.

Veškeré informace o srazu naleznete v tomto vlákně

Partneři

Lidé, kteří nás mají rádi

FaceBook

Vytvořilo STUDIOART.cz