< návrat zpět

Motor


Téma: LPG -názor odborníka rss

Zaslal/a 4.9.2014 21:07

Vaclav
Chtěl bych se zeptat, jestli LPG je vhodný na motory ve Fáčku. Prý je suchý a proto se válce rychleji vydřou,než při provozu na benzín 95.
Příloha: jpg1412_100_1613.jpg.jpg (180kB, staženo 76x)
1412_100_1613.jpg.jpg

icon #001413
MisakusX
Je to nesmysl, Favorití motory jsou naprosto perfektní pro LPG, jezdím na něj každodenně ve všech Favoritech 6 let, přičemž převažují dálniční režimy, s nimiž mají novější auta s LPG problém, komprese i akcelerace stále stejné jako na začátku.

Musí se častěji měnit olej (zásadně 10 000 a méně), filtry (2-4 vzducháče za rok) a svíčky (na svíčkách se mění odtrh na 0,5 mm), ale pokud toto dodržuješ, pak je to bezproblémové a pohodové svezení na karbecu i BMM...citovat
#001414
Vaclav
Díky za za podrobnější informace.A ty vzduchový filtry se musí měnit,proč?
Příloha: jpg1414_100_0815.jpg.jpg (223kB, staženo 70x)
1414_100_0815.jpg.jpg
citovat
icon #001415
MisakusX
Protože jsou na jejich čistotu LPG systémy citlivější než benzín. Jakmile se filtr zanese, sníží se podíl vzduchu ve směsi, zvýší se podtlak a spotřeba rapidně vzroste, aniž by auto jelo nějak lépe. Při dodržení všech intervalů, změně odtrhu na svíčkách, se dá jezdit i dnes pod 1,50 kč/km.Pochopitelně je třeba počítat s jednou revizí za dva roky a dražší STK, ale to tu ušetřenou korunu na kilometr nikdy nevysaje, jakmile člověk najezdí víc než 4000 ročně a auto nemá jen na přechodnou dobu.

Důležitý je výběr správného systému, já moc nedoporučuji Lovato a Lovtec, přestože jsou u nás dost rozšířené (vedení hadic filerboxem, tvar vstřikovadla, náchylnost ke změnám bohatosti v prudkých zatáčkách), horší starty než u jiných systémů. Naopak s BRC systémem jsem se nikdy nespletl ani na stříkačce a ani na karburátoru...citovat
#001418
Vaclav
Díky za informace,ale s tím Lovtecem jste mně moc nepotěšil,protože ho mám namontovaný. Holt se s tím už musím smířit a dojezdit to s tím co mám.
Příloha: jpg1418_100_0857.jpg.jpg (178kB, staženo 66x)
1418_100_0857.jpg.jpg
citovat
icon #001420
MisakusX
Jestli to můžu navrhnout, nemusíme si vykat, věkově jsme sice trochu vzdálenější, ale titulově zhruba stejně a hlavně jsme oba Favoriťáci :)

Pokud mohu doporučit jednu velice přínosnou změnu, potom je to záměna vstřikovače na karburátoru z nedotáhlého Lovtekáckého na BRC - dá se napojit na stejnou hadici a funguje bez šílených děr vrtaných do Filterboxu (pokud už tam jsou, doporučuji nový filterbox). Mám to takhle udělané na Black Linu a funguje to skvěle.citovat
#001422
Pankac1985
co se tyka Lovtecu tak ho mam ve favu a je jen malinko slozistejsi na serizeni ale i starty jsou diky "sytici" lepsi a jezdim za 9l lpg a to jezdim 10km tam a10 zpatky.kamos ma BRC od tebe mysaku Rambo-patrik a to seridit to je UM. ale je to hodne o plynaři ktery lpg montuje a i uživately ja si serizuji lpg sam a za cele dva roky jsem menil jen filtr kapalne faze a seridil jsem si to sam jelikoz pri koupi to nejelo a zralo jak tank 6 ale uz s tim mam najeto 60tis a krom svicek a oleju je vše ok tu a tam to prolitnu na benal a jinak spokojenost, jeste je dost dulezita KOMPLETNI tesnost karbec,smešovac a v podstate celeho systemucitovat
#001423
Vaclav
Navrhované tykání samo zřejmě přijímám.
Sám se do toho neodvážím, tak to nechám na fa. která se zabývá montáží LPG.
Jinak mockrát děkuji za poskytnutí rady na zlepšení provozu mého Fáčka.
Příloha: jpg1423_100_1331.jpg.jpg (379kB, staženo 66x)
1423_100_1331.jpg.jpg
citovat
icon #001427
MisakusX
Václav: Tak výborně, ať to jezdí...

Pankac: No to máš tak, to zařízení jsme měl v kraťasovi roky a jezdilo jak sen, dokonce jsem na něj občas startoval v mrazech, jezdilo za dlouhodobé průměry kolem 7-8, čili na Favorita velmi dobré (btw. seřizovat jsem ho musel jen jednou). Jenže pak cca rok leželo a Rambíkovi jsem jasně říkal, že to chce revizi splynovače, pravděpodobně výměnu velké membrány a filtru, netuším, zda k tomu došlo, jenže jde také o další věci, jako je stav zapalovací soustavy, těsnost okruhu, síla jiskry ... a tam bych měl trochu pochyby. Jinak v autě mám dlouhodobě už třetí soustavu, přičemž tři další jsem pomáhal montovat a mám přehled o jejich funkci (Lovtec, Tartarini, BRC), průměrově mi z toh BRC vychází nejlépe...citovat
#001856
avatar
Dobrý den!
Mam problémy s LPG ve Formanu rok 94 Bmm a LPG je namontován polský Nova Gas.
Problém je se spouštěnim motoru,domníval jsem se že je problém s vysokonapěťovým kabelem od trafa k rozdělovači na kterym je namotán kabílek asi jako nějaký snímač protože když jsem ho sundal tak motor naskočil ale nepřepnul se na plyn(po vytočení
na 2 tisíce).Když sem sem VN kabel omotal kabílkem motor se na plyn přepnul ale po zhasnutí zas nenastartoval.
Dal sem nový kabely víčko a svíčky ale problém zůstává.Auto s LPG mam teprve rok
tak se v těchto systemech moc nevyznám taky nevim kdo všechno se v tom vrtal a co jak nemá být.Na revizi sem prošel.
Děkuji za radu.citovat

Nemáte oprávnění přidávat příspěvky.

Uživatelské jméno
Heslo
     

Registrace >
Ztracené heslo >




















Partneři

Lidé, kteří nás mají rádi

FaceBook

Vytvořilo STUDIOART.cz