Kategorie: Z tisku

Test Favoritu v rubrice bazar z roku 1999

Test Favoritu v rubrice bazar z roku 1999 V září 1987 byla představena novinka na našem trhu, Škoda Favorit. Tento vůz znamenal pro naši automobilku téměř revoluci. Po téměř čtvrt století trvající éře vozů s koncepcí „vše vzadu“, byl Favorit první škodovka moderní koncepce s motorem uloženým vpředu napříč a pohonem předních kol.

První provedení, které se dostalo do výroby, byla verze 136L. Vůz se však začal prodávat až o rok později, v září 1988. V příštím roce byla zahájena výroba Favoritů s luxusnější výbavou LS a v roce 1991 se objevilo první kombi s označením Forman a výrazně zvětšeným zavazadlovým prostorem. Vyrábět se začala také užitková verze Pick-up. První výraznější inovace přišla s modelovou řadou 1992. V roce 1993 se Favorit dočkal největší inovace ve své historii. Ta zahrnovala zavedení motorů s elektronickým jednobodovým vstřikováním, zpevnění karoserie za účelem zvýšení pasivní bezpečnosti, rozšíření rozchodu kol obou náprav, ošetření dutin karoserie umožňující výrobci poskytnout šestiletou záruku na ochranu proti prorezavění, nové barvy plastů i potahových látek v interiéru a zavedení tvarovaných výplní dveří. Stupeň standardní výbavy byl nově rozlišen, a to písmeny Lx a Glx. Kromě motoru s elektronickým jednobodovým vstřikováním a řízeným katalyzátorem (40kw) se objevila i karburátorová verze s výkonem zvýšeným na 50kw. Motor o stejném výkonu se později dodával i ve verzi se vstřikováním a katalyzátorem.

U Škody Favorit bylo od počátku oceňováno výborné využití obestavěného prostoru, které umožnilo vytvořit prostorný interiér i slušný prostor pro zavazadla, který lze zvětšit sklopením zadního opěradla a sedáku, nebo vyjmutím celého sedadla. Vůz měl na svou dobu dobré jízdní vlastnosti.

Nepříjemné bylo, že kvalita vozů vyráběných v prvních letech produkce nebyla valná. Negativně se projevila nízká kvalita některých subdodávek i nízká úroveň dílenského zpracování. Starší vozy trpěly řadou neduhů, ze kterých jmenujme alespoň prosakování oleje z motoru a převodovky, zatékání do parabol světlometů i koncových svítilen, obrušování okenního rámu bočních dveří ostrou plastovou lemovkou střechy, nekvalitní lak, deformaci víka odkládací schránky přístrojové desky slunečním zářením, špatné lícování dveří zavazadlového prostoru a tavení jejich elektrických kontaktů, předčasné opotřebení spouštěče motoru, praskání kohoutu topení, časté poruchy elektroinstalace atd. Tyto problémy byly vyřešeny u vozů vyrobených od podzimu 1992. Nevýhodou, se kterou se musí při koupi favoritu počítat, je absence výkonnějšího motoru než 1,3 l. O v současnosti běžných prvcích bezpečnostní výbavy, jako je ABS či airbagy, si mohli kupující Favoritu pochopitelně pouze nechat zdát.

Přednosti:
- nízké provozní náklady
- prostorný interiér
- na svou dobu solidní jízdní vlastnosti
- stylový design

Nedostatky:
- zejména u starších ročníků vysoká poruchovost a špatné dílenské zpracování
- nekvalitní lak
- vysoká hladina hluku
- úzký sortiment pohonných jednotek
- nízká úroveň pasivní a aktivní bezpečnosti
- špatné lícování víka zavazadlového prostoru
- deformace víka schránky přístrojové desky vlivem slunečního záření

test

print Formát pro tisk

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.

Nemáte oprávnění přidávat příspěvky.

Uživatelské jméno
Heslo
     

Registrace >
Ztracené heslo >




















Samolepky - EFKO

Pokud by někdo z Vás měl zájem o nálepky, veškeré informace naleznete na stránce efko.favoritklub.cz

Anketa

Líbí se Vám tyto stránky?
Ano [153/64%]
Ne [81/34%]
Nevím [5/2%]
Počet hlasů: 239

Partneři

Lidé, kteří nás mají rádi

FaceBook
Google Plus

Vytvořilo STUDIOART.cz